Доброго часу доби, шановні читачі блогу!

четвер, 3 листопада 2016 р.

Контрольна робота " Лексикологія.Морфологія"



     Контрольна робота  з теми «Лексикологія. Фразеологія»
( тестування)
ВаріантІ
Завдання 1-8 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
Прочитайте діалог і виконайте завдання 1-4.
1 — Вовчику, що це за ґуля на твоєму чолі?
2— Та це від надто гарячої гри у футбол.
3 — Як завжди, штовханина біля ... - і сюрприз на лобі?!
4 — І сюрприз на колективному фото, яке ми сьогодні маємо зробити останнього уроку для шкільного сайта...
1 . На місці пропуску (речення 3) має бути слово
А) брами
Б) хвіртки
В) паркану
Г) воріт
2 .Щоб розмова була більш природною, потрібно замінити слово
А) гуля ( речення 1)
Б) чолі ( речення 1)
В) штовханина ( речення 3)
Г) лобі ( речення 3)
3 .У переносному значенні вжито прикметник
А) гарячої ( речення 2)
Б) колективному ( речення 4)
В) останнього ( речення4)
Г) шкільного ( речення 4)
4  НЕМАЄ іншомовних слів у реченні
а) першому
Б) другому
В) третьому
Г) четвертому
5 . Значення запозичених слів можна з’ясувати за словником
А орфографічним
Б іншомовних слів
В фразеологічним
 Г перекладним
6 . У поемі Миколи Вороного «Євшан-зілля» широко використано
А пароніми й антоніми
Б архаїзми й історизми
В діалектизми й терміни
 Г омоніми й синоніми
7.  Ефективним може бути
А гімнастичний номер Б пральний порошок В артистка театру Г вихід на сцену
8.  У переносному значенні вжито виділене слово в приказці
А Бачить кіт сало, та сили мало.
Б Носив кіт сало, поки його не стало.
В Поки суд та діло, а кошеня сало з’їло.
Г Подружилось з котом сало - відразу не стало.
Завдання 9-10 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ


9  Установіть відповідність
Група лексики                                                    Приклади 
  1 Архаїзми                                                   А перст, уста
  2   історизми                                                 Б акаунт, вайбер
  3   неологізми                                                В князь, половець
  4 діалектизми                                                 Г інфінітив, суфікс
        Д ґазда, бараболя
10. Установіть відповідність.

Фразеологізм
1  гнути спину
2  намотати на вус
3  собаку з’їсти
4  задирати голову



Значення
А поводитися гордовито
Б наздоганяти когось
В важко працювати
Г добре запам’ятати
Д багато чогось знати

11 Виправте лексичні помилки в повідомленні для шкільного сайта.
Українська команда обов’язково прийме участь в Олімпійських іграх у слідуючому році. Костюми наших спортсменів  одразу кидаються в очі із-за яскравого поєднання синього   й жовтого кольорів.

ВаріантІІ
Завдання 1-8 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
Прочитайте діалог і виконайте завдання 1-4.
(1)   — Древній град Київ майже цілком був знищений монголами 1240 року.
(2)    — А наш врожай цього року теж град знищив!
(3)    — І до чого тут ваш врожай із градом?
(4)   — Ну, ти ж вантажиш мене градом, що в Києві був, а я — про град у нашому селі...
1 Непорозуміння в діалозі сталося через використання
А паронімів.
Б синонімів.
В омонімів
Г антонімів
2.У переносному значенні вжито слово
А древній (речення 1)
Б врожай (речення 2)
В градом (речення 3)
Г вантажиш (речення 4)
3 Слово град у першому реченні є
А історизмом
 Б архаїзмом
 В діалектизмом
Г терміном
4. На місці тире (речення 4) може бути фразеологізм
А обливаюся потом
Б правлю теревені
В пасу задніх
Г  ловлю гав
5 .Значення стійких сполук слів можна з’ясувати за словником
А іншомовних слів
Б фразеологічним
 В орфографічним
Г перекладним
6 .У поемі Тараса Шевченка «Іван Підкова» широко використано
 А неологізми
Б історизми
В діалектизми
Г пароніми
7 .Дружним може бути
А рукостискання
Б побажання
В коллектив
 Г погляд
8переносному значенні вжито виділене слово в приказці
А Свій пес найгірше кусає.
Б Пес і на чесного бреше.
В Прийде і на пса мороз.
Г Пес знає, кого кусає
Завдання 9-10 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
9 .Установіть відповідність

             Група лексики
             1 .Архаїзми
 2.Історизми
       3.Неологізми
 4 .Діалектизми


Приклади
 А чоло, правиця
Б зірка, нічний
В гуглити, хештег
Г кріпак, княжий
Д файний, когут

10. Установіть відповідність.

                Фразеологізм
1          кури не клюють
2           не у своїй тарілці
3           мати голову на плечах
4       обминати гострі кути

Значення
 А дуже багато
Б не дуже смачно
В бути розумним
Г уникати суперечки
Д почуватися незручно

11. Виправте лексичні помилки в порадах для шкільного сайта.
На.сніданок готуйте легкі страви: яйця всмятку або творог з медом. Не пийте кофе, навіть якщо воно зі сливками, краще заваріть чай.

Немає коментарів:

Дописати коментар