§ 1
.Укажіть правильні
ознаки другорядних членів речення.
§ А Пояснюють головні члени
речення.
§ Б Відповідають на
одне питання, виконують одну синтаксичну функцію.
§ В Залежать від одного слова у
реченні.
§ Г Обов’язково належать до однієї
частини мови.
2. Укажіть вид обставини, вжитої у реченні І
як усі лечу з землею в далечінь…
§ А Міри і ступеня.
§ Б Місця.
§ В Мети.
§ Г Умови.
3. Укажіть вид обставини, вжитої у реченні Нові
люди міркують по-новому.
§ А Способу дії.
§ Б Міри і ступеня.
§ В Місця.
§ Г Часу.
4. Укажіть вид обставини, вжитої у реченні За
таких чуток можна вигадати цілі казки!
§ А Способу дії.
§ Б Міри і ступеня.
§ В Умови.
§ Г Допустові.
5. Укажіть вид обставини, вжитої у реченні Дорога
була зіпсована до кінця.
§ А Міри і ступеня.
§ Б Причини.
§ В Мети.
§ Г Умови.
6. Укажіть речення, у якому правильно
розставлені розділові знаки.
§ А Після грози в оту ніч, випали ще
дощі тихі з сонцем (А. Головко).
§ Б Сонце зійшло, і не
пекло, як по обіді.
§ В Залишившись наодинці він довго
міркував про життя.
§ Г І буде так: пшеницями зійде
кров, і пізнають, яка на смак любов (Є. Плужник).
7. Укажіть речення, у якому неправильно розставлено
розділові знаки.
§ А Кобзар тужив
за рідним краєм, рідною мовою, перебуваючи
за межами Батьківщини (З листа до М. Шевченка).
§ Б Під вікном у
старомоднім комоді, улюбленім меблі Докії, випрошенім у пані,
і в такій самій ще зовсім гарній шафі тримає
Докія неабиякі святочні спідниці свої і чорні дорогі сердаки свого мужа і
своєї доньки (О. Кобилянська).
§ В Коло відокремленої громадки
хатин, мов коло, своєї служби стоїть і панський дворик… (О.
Кобилянська).
§ Г В степу на сході сонця по всіх
ярах та виярочках вилежуються тумани (Гр. Тютюнник).
8. У реченні Почалися виступи, що
позначилися на довгій, але блискучій спортивній кар’єрі… (І. Конончук) слова
довгій і блискучій належать…
§ А До узгоджених однорідних означень.
§ Б До неоднорідних означень.
§ В До однорідних додатків.
§ Г До однорідних обставин.
§
§ 9 . Визначте ряд, у якому правильно
визначені другорядні члени для речення Ця поезія під назвою «Колісниця»
визначила подальшу долю Тодося Осьмачки (Н. Зборовська).
§ А Додаток — Ця поезія під назвою
«Колісниця».
§ Б Підмет — Ця поезія під назвою
«Колісниця».
§ В Прикладка (означення) —
«Колісниця».
§ Г Прикладка (означення) —
Ця.
10 .Укажіть речення, у яких наявні узгоджені означення.
§ А З вітром весняним сосна
розмовляла (Леся Українка).
§ Б Бажання вчитися
було у нього ще змалку (М. Коцюбинський).
§ В Вгорі висіла лампа під
абажуром (З підручника).
§ Г Шлях праворуч був хибним.
11Позначте речення, у яких відсутні прикладки.
§ А Відколи людям Бог послав на
землю пісню-чарівницю, неначе промінь засіяв і освітлив
земну темницю (В. Самійленко).
§ Б Я жив колись в готелі
«Інтурист».
§ В Боже великий, єдиний! Нам
Україну храни! (О. Кониський).
§ Г Наш учитель, Пилип
Свиридович, вирішив скасувати рішення колективу.
12.Укажіть прямі додатки.
§ А Вітчизні хочу я своїй
зрости достойним сином.
§ Б З хлібом у нас
зустрічають гостей… (П. Воронько).
§ В Народе мій, до тебе я ще
верну! (В. Стус).
§ Г Він знову щось швидко записував.
13.Укажіть речення, у якому наявний порівняльний зворот.
§ А Дмитро поводив себе як мудрий
наставник.
§ Б Любити людство
легше, ніж зробити добро рідній матері, говориться у
старовинному українському вислові… (В. Сухомлинський).
§ В Дівчина говорила майже як
доросла.
§ Г Мов зачарований, стоїть
Бахчисарай (Леся Українка).
14.Укажіть вид відокремленої обставини,
вжитої у реченні Незважаючи на несприятливу погоду, ми вирушили в
дорогу.
§ А Способу дії.
§ Б Міри і ступеня.
§ В Умови.
§ Г Допустові.
15.Укажіть вид обставини, вжитої у реченні Був Микола від щастя
п’яний, від хмільного людського добра (В. Симоненко).
§ А Часу.
§ Б Причини.
§ В Мети.
§ Г Умови.
16.Укажіть вид обставини, вжитої у реченні Чому і задля чого ми робили
ці вчинки?
§ А Способу дії.
§ Б Міри і ступеня.
§ В Мети.
§ Г Умови.
Немає коментарів:
Дописати коментар